Ход урока
I.
Organization Period
T. Good morning, everyone! Glad to see you.
Welcome to our lesson
Dear
children, let me introduce myself. My NAME is Tatyana
Anatolyevna. I am an English teacher.
How
do you feel? I hope you are fine today.
How
do you feel?
We have a lot of work for today
but we don*t know the theme of our lesson help me, please. I show you pictures.
2. Стадия вызова:
2.1.определение темы урока
учащимися
2.2.целеполагания
What can you see?
This is the main clock of Russian.
– Do you know the main clock of GB?
– It is Big Ben.
2.3. The aim of our lesson is to activate your vocabulary and look at
the plan of our lesson.
3.Фонетическая зарядка
T.Look at
the blackboard. Let’s remember some sounds t and k. Repeat after me.Very good.
4.Речевая
зарядка
Повторение числительных
Please, count . Name the number please
– Т. count, please!
– Do you like to play?
– Let’s play together.
You are clever boys and girls.
5.Систематизация
лексики и развитие навыков диалогической речи
5.1 употребление вопроса What time is it?
5.2. Работа с упражнением в рабочих листах
Режим работы P-P,T-P,Ch-T
6.Физкультминутка.
Stand up
Hands up,
Hands down.
Hands on hips.
Sit down.
Hands up,
Hands down.
Hands on hips.
Sit down
7.Ознакомление
с дополнительной информацией
У англичан есть особенность в определении часа
суток. Мы скажем 8 часов и понимаем, что это утро. 20 часов это вечер.
Англичане к 8 утра добавят буквы a.m. к 8 вечера p.m.
(Показать на слайде солнышко с
12ночи до 12 дня a.m. c 12 дня до 12 ночи p.m.)
8. Практика в просмотровом чтении текста стр 80 упр. 6
T. Now read the text and choose the phrases from the text which help you to
answer the question . Insert the main
phrases to the web which help you for the further work.
9.Контроль понимания текста
9.1.Самоконтроль понимания
текста – работа в рабочих листах.
9.2. снятие интеллектуальной
усталости с использованием учебного материала игра в мяч (перевод
словосочетаний из текста).
T. Thank you for a good work,
sit down
10. Активизация лексики по теме (работа над проектом по теме
Мой день, режим работы: работа в группах)
What do you do every day?
What do you do every day? Do you get up ?
I get up every day.
I have breakfast every day.
I have dinner .I go to school. I go to bed.
11.Рефлексия с использованием самоанализа деятельности
учащихся и технологии обучения
оценочного умения(лестница достижений)
I like your answers I give you marks. I want to give a five …
Your answers were good.
I like your good work but how do you feel now? Look at these pictures
and choose the pictures of your feeling.
How do you feel? I am very glad that
you are fine and I am fine too.
12.Объяснение домашнего задания
Подготовить свои
проекты в виде рисунков, что вы делаете
в то или иное время.
Источник: http://depositfiles.com/files/sbogrnkr7 |