Каталог статей
«City versus country»
1) Организационный этап. Самоопределение к деятельности. 2) Постановка цели и задач урока. Мотивация учебной деятельности учащихся. 3) Воспроизведение и коррекция опорных знаний учащихся. Актуализация знаний. 4) Первичное закрепление § в знакомой ситуации (типовые) § в изменённой ситуации (конструктивные) 5) Творческое применение и добывание знаний в новой ситуации (проблемные задания) 6) Информация о домашнем задании, инструктаж по его выполнению 7) Рефлексия (подведение итогов занятия)
T.: Good morning, my dear students! Look at your neighbors, smile and wish good luck to each other. Are you ready to start? Let’s begin our lesson. Pre-listening activity. Warming-up. T.: I want you to look at the photo and guess the topic of our lesson - Please, try to find out what are we going to discuss at the lesson? Have you got some ideas? What's strange about the picture?
Look at the screen and put these words and expressions into two groups: the city and the country. Add more words of your own. http://LearningApps.org/1489031 Let’s work in pairs. Fill in the Mindmap. Your task is to think over the advantages and disadvantages of the city and the country. Discuss your opinion and be ready to share it with the class. .It’s high time for listening. Listen to the podcast and decide whether the speakers prefer to live in a big city or in the country. FILL in the table. http://www.elllo.org/english/Mixer001/T005-City.html ( Podcast) Choose the correct answer to each question. (викторина)
http://LearningApps.org/1491751 What do you think about your work on the lesson? On your desks you’ve got 3 circles: green, yellow and red. Choose the smile that describes your work on the lesson. http://LearningApps.org/display?v=p09dfecq301 ( Mindmap) Оценка урока. Рефлексия. |
Категория: План - конспект урока с использованием ЭОР | Добавил: Светлана5759 (15.04.2015)
| Автор: Светлана
|
Просмотров: 484
| Рейтинг: 0.0/0 |
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи. [ Регистрация | Вход ]
|